סוגי עדשות מגע

ישנם הרבה סוגים של עדשות מגע. ננסה לעשות קצת סדר ע"י פירוט של הסוגים השונים:

  • עדשות מגע רכות בתחלופה תדירה – יתרונן הגדול של עדשות המגע הרכות הוא בכך שהעדשות ספוגות בנוזלים (38%-80%). דבר המקל על הסתגלות העין לעדשה ומאפשר מעבר חמצן גבוה דרך העדשה. כיום ישנן גם עדשות המיוצרות עם שילוב של הידרוג'ל עם סיליקון, דבר המגביר עוד יותר את מעבר החמצן דרך העדשה לעין. מקובל כיום להשתמש בעדשות מגע בעלות תחלופה גבוהה. כפי שיפורט בהמשך, ישנן עדשות מגע רכות יומיות, דו שבועיות וחודשיות, עם צילינדר ובלעדיו. ככל שמחליפים את עדשות המגע בתדירות גבוהה יותר, הן בריאות יותר לעיניים, נוחות ובטוחות יותר.
  • עדשות מגע רכות יומיות – הן עדשות חד פעמיות. בכל יום פותחים עדשה חדשה ולאחר השימוש זורקים אותה לפח. עדשות המגע היומיות מתאימות במיוחד למי שמרכיב עדשות רק בהזדמנויות מיוחדות, לספורט, לצלילה, לטיולים וכו'. אין צורך בניקוי, בתכשירים או במיכל אחסון.
    פירוט על עדשות מגע יומיות – לחצו
  • עדשות מגע רכות דו שבועיות / חודשיות – עדשות מגע שמחליפים פעם בשבועיים או פעם בחודש, בהתאם לסוג שלהן. מתאימות למי שמרכיב עדשות מגע באופן קבוע. כאן יש חשיבות לניקוי העדשות ואחסונן במכלית עם תמיסה מתאימה.
  • עדשות מגע רכות שנתיות – עדשות מגע אלו טובות לשימוש יום יומי במשך שנה. הן קלות להסתגלות ונוחות כבר מההתחלה. הטיפול: השרייה בתמיסות והסרת העדשות על בסיס יומי. יש להחליף אותן כל שנה.
  •  עדשות מגע קשות – לעדשות מגע אלו איכות ראייה מעולה אך נדרשת הסתגלות ארוכה יחסית. הן קלות לטיפול ועלות תכשיריהן נמוכה ביותר. אורך חיים של עדשות מגע מסוג זה הוא כ-3 שנים.
  •  עדשות מגע ליום וללילה לחודש ימים –  מדובר בעדשות שניתן להרכיב אותן באופן רציף עד 30 ימים ולילות. עדשות מגע סיליקון הידרוג'ל. מתאימות לתנומה קלה ואפילו לשינה! עדשות בעלות עבירות חמצן גבוהה. מתאימות לטיולים, לצבא ולתנאים בהם לא נוח להתעסק עם עדשות מגע. לדף הנושא לחצו כאן.
  • עדשות מגע לטיפול בקרטוקונוס – עד לאחרונה טיפול בקרטוקונוס (מבנה חרוטי של הקרנית) נעשה ע"י עדשות מגע קשות בלבד. לאחרונה פותחה עדשת מגע רכה עם מבנה מיוחד שמרכזו קשיח. לעדשה זו תכונות של עדשה רכה, אולם יש באפשרותה לתקן מקרים של קרטוקונוס ובנוסף היא פותרת מקרים של סנוורים, הילות ודמויות מטושטשות לאחר ניתוח לייזר.
    להסדר על עדשות מגע לקרטוקונוס לחצו כאן.
  • עדשות מגע להסרת משקפיים – מדובר בעדשות מגע קשות שמעצבות מחדש את מבנה הקרנית של העין בכדי להוריד את המספר במשקפיים. זהו הליך לא ניתוחי הנקרא: ORTHO-K . הרכבת העדשות נעשית בלילה, ישנים איתן, בבוקר מסירים את העדשות ונהנים מראייה טובה במשך היום ללא צורך בעדשות מגע או במשקפיים. לדף הנושא לחצו כאן.
  • עדשות מגע צבעוניות – עדשות צבעוניות הן מוצר המספק שינוי צבע בעיניים. יש אפשרות להוסיף לאפקט הצבע גם מספר אופטי לתיקון ראייה. מלבד הוויתור על המשקפיים, עדשות המגע הצבעוניות מקנות לעיניים מראה זוהר ואטרקטיבי.
    לדף הנושא לחצו כאן. 

לפני השימוש לראשונה בכל סוג של עדשות מגע חשוב מאוד לעבור בדיקת התאמה אצל אופטומטריסט מוסמך. ישנן עדשות שלא מתאימות לכל אחד. בנוסף, יש לעבור הדרכה על אופן השימוש והטיפול בעדשות מגע וכן, לעבור ביקורות תקופתיות לפי המלצת האופטומטריסט.

חזרה לדף הראשי בנושא עדשות מגע

33312