משקפי מולטיפוקל לילדים

הרבה ילדים זקוקים לתיקון ראיה בשל ליקויים נפוצים כמו למשל, קוצר ראיה. לרוב תיקון ראיה כזה מחייב שימוש במשקפיים לטווח ראיה אחד.
במקביל לכך, ישנם מקרים בהם ילדים צעירים זקוקים למשקפיים בעלי כמה מוקדי ראיה.
בעבר, השתמשו במשקפי ביפוקל באופן שגרתי לילדים שהיו צריכים תיקון ראייה לרחוק ולקרוב. היום, נהוג להתאים עדשות מולטיפוקל לילדים הזקוקים לכך. לעדשות מולטיפוקל ישנם מספר יתרונות על גבי הביפוקל לרבות העובדה שהעדשות נראות טוב יותר, ללא קו מפריד, דבר היכול להוות יתרון פסיכולוגי וחברתי עבור הילד שמרכיב אותם.
הן מבחינה אסתטית והן מבחינת פזילה יצאה לשוק עדשה שהיא מולטיפוקלית ומיועדת לילדים ואף באינדקס שבירה 1.6 שעמיד יותר לשבר.
עדשות מולטיפוקל לילדים הן עדשות שמלטשים אותן כך שיהיו בהן כמה מוקדי ראיה ואשר מאפשרות לילד שמרכיב אותן ליהנות מאיכות ראיה טובה ואיכותית.


עדשות מולטיפוקל יכולות להיות פתרון אופטי חשוב מאוד ואף חיוני לילדים במצבים מסוימים.
הצורך להתאמת עדשות מולטיפוקל לילדים נובע מכמה סיבות אפשריות, בין השאר:
פזילה כתוצאה מאקומודציה – קושי בהפעלת או שחרור האקומודציה, כלומר במיקוד העין לראייה טובה במרחקים שונים, על ידי שינוי בקמירות העדשה התוך עינית. לקושי כזה יש השפעה על הראייה הדו עינית שיכול להביא לפזילה. עדשות מולטיפוקל באות לפתור בעיה של פזילה אצל ילדים.
עדשות מולטיפוקל יכולות להוות פתרון אופטי עבור ילדים ובני נוער הסובלים מבעיית ראייה לקרוב. בעיית קריאה יכולה להיווצר אצל צעירים בשל בעיית קטרקט שהייתה להם כתינוקות או צעירים עם פגיעה בעין במנגנון הראיה לקרוב.
משקפי מולטיפוקל יכולים לשמש גם כחלק מתהליך טיפולי אצל נוער לעצירת מרשם המשקפיים ולשליטה במיופיה.
גם בשל מקרים נוספים של, למשל, עין עצלה או עיוות במבנה העין, יכולים להוות סיבות להמלצה לשימוש בעדשות מולטיפוקל לצעירים.
התאמה נכונה של עדשות מולטיפוקל לילדים ובני נוער יכולה להביא שיפור גדול באיכות חייהם, ביכולת הלמידה וכושר הריכוז שלהם. יש מקרים בהם מאבחנים ילדים עם בעיות קשב וריכוז כאשר ההבחנה היא שגוייה וכל מה שהם צריכים זה תיקון ראיה מתאים מסוג עדשות המולטיפוקל.