בדיקה לרישיון נהיגה

 

מטרת הבדיקה היא לאתר נהגים הסובלים מלקויות ראייה, ירידה בחדות הראייה, צמצום בשדה הראייה. כל אלו משפיעים משמעותית על היכולת של הנהגים להבחין מבעוד מועד בסכנות פוטנציאליות על הכביש, מה שמעלה משמעותית את הסיכוי למעורבות בתאונות דרכים ופה חשיבות הבדיקה.

בבדיקת ראייה לנהגים משתמשים במכשיר מיוחד שאושר על ידי משרד התחבורה. בבדיקה מוודאים שחדות הראייה הינה לפחות 6/12 בעין הנבדקת, ששדה הראייה תקין ושהנבדק אינו רואה כפול. בהתאם לתקנות הכנסת החדשות יחויבו נהגים מגיל 40 בבדיקות ראייה לצורך חידוש רישיון נהיגה.

אצלנו באיי אופטיק מבצע את בדיקות הראייה לרישיון נהיגה אופטומטריסט מורשה מטעם משרד הבריאות. האופטומטריסט ישתמש בכרטיס חכם לצורך הזדהות במערכת המחשוב של משרד התחבורה בכדי להעביר את תוצאות הבדיקה, כולל חתימה אלקטרונית, בצורה מאובטחת. את תוצאות הבדיקות אנו שולחים באמצעות טופס מקוון (באמצעות כרטיס חכם) ישירות למערכת המידע של משרד התחבורה.

לגבי נהגים מבוגרים, נקבעו הכללים הבאים:

  • נהגים מגיל 70 ומעלה יחויבו במעבר בדיקה רפואית ובדיקת ראייה אחת ל-5 שנים.
  • נהגים שמלאו להם 80 שנה יחויבו במעבר בדיקה רפואית ובדיקת ראייה אחת לשנתיים.
  • נהגים מקצועיים (נהגי מוניות, אוטובוסים ורכב כבד) יחויבו במעבר בדיקה רפואית ובדיקת ראייה מגיל 60 אחת ל-5 שנים. מגיל 70 ואילך הם יחויבו במעבר בדיקה רפואית ובדיקת ראייה אחת לשנתיים.